Friday, April 23, 2010

kenangan 17 tahun lalu....




Selepas hampir 17 tahun tidak bersatu di atas pentas berskala besar Konsert Double Trouble 2 (DT2) yang akan diadakan di Bukit Kiara Equestrian & Country Resort, pada 1 Mei ini dilihat sebagai medan terbaru Search dan Wings membuktikan mereka masih unggul.

Pada aku kedua-dua kumpulan ni masih mengekalkan prestasi masing-masing walaupun dah lama tak 'perform' untuk konsert sebesar ni......

Teringat aku pada tahun 1993....time tu aku tengah kerja kilang buat 'spare part' kereta proton...rutin aku pada masa tu pergi kerja balik kerja sama ada syif 800pg-800mlm@800mlm-800pg...

Antara lagu yang paling 'ngetop' pada masa tu ialah GEMURUH....siap beli kaset punyer lah nak dengar tiap kali nak pergi dan balik dari kerja.....memang best...rasa pada waktu itu aku la awie...hahahaahaha

Apa pun 'all the best' kepada ke dua-dua kumpulan Search dan Wings.....aku menumpang bangga kalian masih bertahan hingga sekarang dan membuktikan semangat berkumpulan...



GEMURUH

Di dalam gerimis penuh rahmat
Dia tersentuh
Cendawan akrab
Sesegar pagi
Nan permai damaikan
Tunggul di pinggir rimba
Lantas mendambakan
Cinta sempurna
Dari jiwa bakal surinya

Di dalam kelambu mendung ungu
Dia kesali
Hilang kayangan
Pedoman
Ikhtiar dan arah
Persis si buta mengangankan
Hidup sederhana
Menjamahi hari hari
Mimpi mimpinya

* Sendiri meratapi
Sekalungan sengsara
Dan menelan sisa
Pahit maung madah pujangga

** Terbukti kasih
Yang hanya serampang berbisa
Menguntum gerigis besi kaca dan pawaka

*** Tak tersedar
Menyeresapi ke pusar ke insanan
Membibitkan
Titis titis sepekat warna darah dan dosa
Tak tersedar
Menyeresapi ke pusar ke insanan
Membibitkan
Titis titis sepekat warna darah dan dosa…

Lagu: M. Nasir
Lirik: Nurbisa



By hAng keBun with 1 comment
Related Posts with Thumbnails