Monday, June 14, 2010

nak bukak khidmat sosial


kadang kala kita ade menghulurkan bantuan kepada pihak yang memerlukan tidak kira dari segi wang ringgit mahu pun tenaga....

tidak kurang juga ada yang menghulurkan bantuan dengan memberi pandangan serta nasihat agar sesuatu pihak itu mendapat manafaat nye....

itu semua kalau kita lihat boleh dikategorikan sebagai 'pemberi khidmat sosial'.....

pada masa sekarang perkara seumpama ini dah banyak di tubuhkan melalui badan-badan kerajaan, badan bukan kerajaan (ngo) atau pun individu-individu yang telah memberi maklumat kepada orang ramai berkenaan kegiatan yang aku sebut kan tadi....

tapi ada juga pihak-pihak tertentu yang mengambil kesempatan dengan aktivti ini bagi mengaut keuntungan dan apabila perkara ini terjadi, masyarakat merasakan mereka telah tertipu mahu pun terpedaya.....

apabila perkara ini terjadi, maklumat tidak sampai kepada golongan yang betol-betol memerlukan bantuan....

oleh itu, dengan rasa rendah diri aku menawarkan satu perkhidmatan yang dinamakan "KHIDMAT SOSIAL" kepada masyarakat di luar sana....

perkhidmatan yang aku berikan adalah berlandaskan pengalaman aku dalam perkara ini lebih kurang 15 tahun serta maklumat-maklumat tepat yang boleh aku salurkan tanpa mengenakan sebarang bayaran....

dalam erti kata lain "PERKHIDMATAN SOSIAL INI ADALAH PERCUMA"....


antara perkhidmatan yang akan aku berikan ialah;

1. khidmat nasihat (yang munasabah sahaja, seperti contoh pembelajaran dan pekerjaan)

2. memberi maklumat tepat berkenaan saluran-saluran yang boleh
membantu permasalahan yang dihadapi



boleh menghubungi aku di email berikut;
shahrirjani@gmail.com

By hAng keBun with No comments

0 comments:

Related Posts with Thumbnails