Tuesday, May 11, 2010

jangan tak tau MLM penyumbang KDNK

Pada tahun 2005, jumlah pulangan jualan dlm industri MLM di Malaysia adalah sebanyak RM6.6b, iaitu kenaikan sebnyk 25% berbanding 2004 yg mencatatkan hanya RM5.3b.

Tahun 2005, ia menyumbang 2.5% kpd Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK). Wlpun krisis ekonomi thn 1997,industri MLM tetap mencatatkan pertumbuhan pd 1998 dgn jumlah jualan sebanyak RM3.8b b’banding RM3.2b pd 1997 iaitu kenaikan sebanyak 19%.

Apa yg boleh digambarkan di sini, fakta di atas m’berikan maklumat betapa pentingnya industri MLM sebagai salah satu penyumbang kpd ekonomi negara. Mmg tidak dpt dinafikan, MLM m’jadi bidang yg menjanjikan pulangan lumayan sekiranya para usahawan mengambil langkah yg tepat dan betul.

35% drp jutawan di M’sia adalah jutawan MLM dan berkecimpung secara langsung dlm bidang ini.

Pihak Angkatan Koperasi Kebangsaan Malaysia Berhad (Angkasa) sendiri mengiktiraf dan menjadikan panduan sistem yang digunakan oleh syarikat MLM untuk menambah baik di dalam program yang akan dilaksanakan oleh Angkasa kerana baru-baru ini semasa aku menghadiri satu seminar, Ybhg. Prof. Dato’ Dr. Mohd. Ali Hj. Baharum, Yang Dipertua Angkasa sendiri membuat kenyataan tersebut.

Oleh yang demikian, aku berharap pihak-pihak tertentu yang selama ini memandang MLM itu suatu yang negatif dapat melihat perkara ini sejelas-jelas nya mengenai pergerakan MLM.

Kita harus sedar,melalui MLM ini juga telah banyak individu yang berjaya dan dapat menambah pendapatan mereka.

JANGAN PERTIKAIKAN MLM.....


Sebagai contoh salah sebuah syarikat di bawah;





By hAng keBun with No comments

0 comments:

Related Posts with Thumbnails