Sunday, April 24, 2011

Betol la Rozita dan Shahir bercinta

“Saya minta maaf andai kenyataan sebelum ini mana-mana pihak termasuk media terasa hati. Jujur saya tidak berniat merahsiakan hubungan kami tetapi terpaksa melakukannya demi menjaga nama baik Shahir yang sedang menapak membina nama. “Kami belum bersedia berkongsi cerita dengan orang ramai sebab itulah apabila media bertanya kami nafi. Jujur, dalam perkara ini saya tidak berani cakap lebih-lebih kerana masih dalam fasa kenal diri masing-masing.

Lagipun jarak usia kami jauh ditambah lagi karier dia yang baru bermula, bimbang apa yang saya cakap boleh menimbulkan macam-macam persepsi. “Saya tidak mahu hubungan kami lebih diperkatakan berbanding karier kerana ia tidak adil bagi Shahir. Jadi ada baiknya biar dia bina kerjaya dulu dan apabila kedudukannya mula kukuh barulah kami boleh bercerita panjang,” katanya. Pun begitu Rozita sedar makin dielak makin hangat gosip mereka diperkatakan hingga dia tidak mampu lagi menepis. Jauh di sudut hati terselit rasa serba salah, umpama ditelan mati emak, diluah mati bapa apatah lagi penafian demi penafian boleh mengundang pelbagai tafsiran. “Terkilan juga apabila kenyataan yang saya beri sebelum ini disalahertikan. Sungguh-sungguh saya serba-salah. Berterus-terang pun boleh timbul persepsi negatif, berdiam diri pun boleh timbul tanggapan bukan-bukan. “Sepanjang mengenali Shahir, saya lebih banyak berfikir mengenai dirinya berbanding diri sendiri. Paling saya risau, andai pengakuan kami rapat boleh buat dia hilang peminat. Mungkin bunyinya remeh tetapi saya tidak mahu itu berlaku kepada Shahir. “Saya tahu ada peminatnya tidak boleh terima kerana imej kami jauh berbeza,” ujarnya jujur.

Ditanya ke manakah hala tuju hubungan mereka, sambil menghela nafas berat Rozita berkata sebagai wanita perkara ini tidak manis dibicarakan secara terbuka. Apatah lagi masyarakat negara ini masih berpegang kuat kepada adab dan susila. “Saya tidak boleh komen panjang mengenai perkara ini, biarlah masa yang menentukan. Lagipun sebagai manusia biasa, saya tidak boleh meramal masa depan apatah lagi mengulas perkara yang belum berlaku. “Apa yang boleh saya katakan, kami rapat selepas tiga bulan Shahir meninggalkan pentas AF8. Biarpun muda, dia matang malah kami tidak ada masalah menyesuaikan diri antara satu sama lain. Bahkan sebagai wanita saya menghormati lelaki biarpun dia muda daripada saya. “Saya menyenangi keperibadian Shahir. Dia lelaki yang budiman, merendah diri, sopan dan sangat lemah-lembut bicaranya. Kami sama-sama datang dari kampung dan mungkin kerana itu mudah wujud keserasian,” katanya yang berharap kenyataan ini menjelaskan segala teka-teki mengenai hubungan mereka.

By hAng keBun with 2 comments

2 comments:

jue...hehhe...jgn pengsan lame2 udah ler...

Related Posts with Thumbnails