Sunday, August 15, 2010

Dunia Akhir Zaman


Salam dan apa kabar kawan-kawan yang aku sayangi.....

Rasa nya belum terlewat juga untuk aku mengucapkan "SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN AL-MUBARAK"...

Sama-sama lah kita mendapatkan banyak manafaat dan kelebihan pada bulan yang kita nanti-nantikan selama ini,,,,Insyallah


Baru-baru ni aku "tertonton" satu cerita drama melayu yang di keluarkan oleh Astro yang aku rase saban hari cerita-cerita yang dikeluarkan oleh syarikat prabayar nie makin lama makin membahayakan masyarakat kita keseluruhan nya....

Bila aku fikir kan semula, baru aku sedar inilah dia DUNIA AKHIR ZAMAN....

Cerita yang aku maksudkan itu ialah sebenarnya cerita untuk tontonan remaja masa kini dan menyelitkan sekali unsur-unsur kelakar....

Tapi yang menyedihkan aku ialah KENAPA ADA UNSUR-UNSUR MENGHINA AGAMA ISLAM????

Para penerbit,pengarah dan syarikat television kenapa tak de langsung rasa sensetifnya benda nie....korang hanya memikirkan poket korang jer....bila tiba "masanya" baru korang tau....


Aku tak mengharapkan cerita-cerita yang terlalu "skima"....tapi jangan la nak buat kelakar pun sampai nak menjadikan agama sebagai bahannya....

Dah la tontonan nie ditujukan kepada para remaja masa kini....secara lansung ia akan menjadi ikutan mereka pada suatu masa nanti....INIKAH CARA KITA UNTUK MEMBERI PENGAJARAN KEPADA PARA REMAJA UNTUK MEMBUAT KEBAIKAN????

Renung-renungkan la wahai pihak yang berkenaan....

By hAng keBun with No comments

0 comments:

Related Posts with Thumbnails