Wednesday, June 16, 2010

haa!!!! masuk i-city klang sekarang kene bayar


baru-baru nie saja jer aku nak pusing bawak anak-anak tengok lampu yang macam-macam rekaan dan warna....

walau pun sebenar nya ia laluan aku hari-hari dari rumah aku di klang ke rumah keluarga ku di shah alam...tapi nak memenuhi permintaan anak aku yang kecik nie, aku pun masuk ler laluan ke arah lokasi tersebut....

pada mulanya aku tak heran ler bab kereta kene beratur sebelum nak masuk ke tempat tersebut kerana ia sudah menjadi satu kebiasaan

tapi rupa nya ada sebab lain la pulak.....

BAYAR RM1 untuk masuk

BAYAR RM10 (parking vip) bagi yang nak letak kereta betol-betol dekat dengan kawasan lampu yang cantik tu....

kalau tak kene la letak kereta jauh sikit dari kawasan tersebut....makna nya kene la jalan kaki...

pada aku bayaran yang dikenakan tu ok ler jugak....

bagi yang rasa nak buat senaman kaki leh masuk dalam bajet RM1 jer....

dan kawasan tu pun sekarang dah meriah....macam-macam jenis lampu ade, kemudian dah ade macam 'up town' pulak tu.....

bagi yang masih belum ke sana pergi la....takut nanti kadar bayaran makin lama makin naik pulak....




By hAng keBun with No comments

0 comments:

Related Posts with Thumbnails