Friday, April 9, 2010

betul ke pengemis satu kerjaya???


aku rase pada masa sekarang nie orang yang paling ok ialah pengemis....mana tidak nye, baru-baru nie aku pergi la ke pasar malam di seksyen 7 shah alam...punyer la aku terkejut ramai gak ler para pengemis yang sedang menjalankan tugas nye bagi mendapat simpati orang ramai di situ....

macam biase ler...masyarakat kita kan perihatin....jadi ramai gak ler yang ringan tangan menghulurkan bantuan....

yang menjadi persoalan di kepala aku nie...mereka-mereka yang baik hati memberi sumbangan tu tak perasan ker ade beberapa 'aksesori' yang dipakai oleh pengemis tu....

sebagai contoh....kasut

dalam diam tak diam, pengemis tu mampu gak beli crocs...tu yang menjadi persoalan yang mendalam...pengemis pun boleh ikut 'trend'......lagi kelakar kalau kawan-kawan tengok gambar yang aku lampirkan kan nie....pada aku ori ke tak ori bukan nya persoalan...tetapi mereka menunjukkan kepada kita sesungguh nye mereka tidak ketinggalan dengan arus fesyen terkini.....

masyarakat semua dah tau...dalam negara kita nie dah ada macam-macam tempat agensi kerajaan mahu pun swasta yang boleh memberi mereka meringan kan beban....tapi mereka tetap juga mahu menjadi pengemis.....KENAPA???? adakah cara sebegini lebih baik kerana ia memberi keuntungan kepada mereka????

atau menjadi pengemis ini merupakan satu kerjaya???

By hAng keBun with 3 comments

3 comments:

errrr nape sy cam jumpa pakcik ni semalam? seyessss...tgk cam die je semalam. mita derma kat seri rampai

mak aiii...sampai ke sane dia pergi yer..gambr tu diambil pd hari rabu 7-4-10...hishishihs

walaupun sy lmbat setahun...sy nk drop komen jugak.. erm..baru 2 3 mgu lepas sy g pasar malam tu..n snap pic pngemis jugak..haih...xjadi nk beli popia kot pastu......tk tw nk kata..k.bye.. :)

Related Posts with Thumbnails